Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata pályázatot hirdet a területi ellátási kötelezettséggel működő, az egészségügyi alapellátás körzeteinek megállapításáról szóló 12/2019. (VII.03.) önkormányzati rendelet 1. számú mellékletében meghatározott 14. számú háziorvosi körzetben, vállalkozási formában, határozatlan időre szóló feladat-ellátási szerződés keretében vagy helyettesítés útján történő felnőtt háziorvosi feladatok ellátásra.
Az ellátandó terület utcajegyzéke megtekinthető: https://www.csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Testuleti_anyagok/2020/07.09/12_2019_korzetrendelet_egyseges_2020.12.09._frissitve.pdf
A háziorvosi rendelő címe:
Budapest, 1215 Budapest, Táncsics Mihály utca 10-12.
Egyéb információk:
– az alapellátáshoz szükséges, 2019-ben teljes körűen felújított rendelő rendelkezésre áll, melynek használatáért használati, vagy bérleti díjat az Önkormányzat nem érvényesít
– Képviselő-testület döntése értelmében a közüzemi költségeket (áram, víz, csatorna, fűtés, szemétszállítás) az Önkormányzat viseli
– ügyeleti kötelezettség nincs
1)A pályázati feltételek:
- A pályázó megfelel az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvényben, valamint a törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII.23.) Korm. rendeletben, továbbá az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvényben foglaltaknak, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet és az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet előírásainak,
- büntetlen előéletű,
- magyar állampolgárság, vagy külön jogszabály szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, illetve letelepedett státusz,
- Magyar Orvosi Kamarai Tagság
2)Pályázathoz csatolni kell:
- részletes szakmai életrajz,
- motivációs levél,
- iskolai végzettséget, szakirányú képzettséget tanúsító okirat másolata,
- egészségügyi alkalmasságot igazoló okirat másolata,
- három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány,
- Magyar Orvosi Kamarai tagság igazolása,
- a vállalkozás meglétét igazoló dokumentum másolata (társas vállalkozás esetén alapító okirat/alapszabály és a cégbírósági bejegyzést igazoló okirat másolata vagy egyéni vállalkozás esetén a nyilvántartásba vételről szóló dokumentum)
- A pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázat bizottsági véleményezése, valamint közgyűlési tárgyalása során Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 46. § (2) bekezdés c) pontja alapján a nyilvános tárgyalásba beleegyezik-e (amennyiben valamennyi pályázó nem egyezik bele a nyilvános tárgyalásba, abban az esetben a pályázatok zárt ülésen kerülnek véleményezésre és elbírálásra),
- a pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagban foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul,
- a pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati eljárásban részt vevő személyek a pályázati anyagot megismerhetik, és abba betekinthetnek.
3)A pályázathoz kapcsolódó egyéb információk:
- A meghirdetett háziorvosi körzet praxisjoga térítésmentesen kerül átadásra a nyertes pályázó részére. A praxisjog a tevékenység végzésére személyében kötelezett orvost illeti meg.
- A háziorvosi tevékenység ellátásához a feladat-ellátási szerződés keretében ingyenesen rendelkezésre bocsájtandó háziorvosi rendelő épülete a 2019-es évben teljes külső-belső felújításon esett át (https://www.csepel.hu/hireink/fejlesztesek/item/12307-megujult-a-tancsics-mihaly-utcai-haziorvosi-rendelo)
- Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Képviselő-testülete 200/2016. (V.25.) Kt. számú határozata értelmében az önkormányzattól átvállalt feladatok ellátásához szükséges rendelő közüzemi költségeit – áram, víz, csatorna, fűtés, szemétszállítás – az Önkormányzat átvállalja.
4)A feladat-ellátási szerződés időtartama:
A nyertes pályázóval az Önkormányzat határozatlan idejű, de legalább 5 év időtartamra feladat-ellátási szerződést köt.
5)A pályázat benyújtásának határideje:
2023. február 28. napja 12 óra. A postán benyújtott pályázatoknak is ezen időpontig be kell érkezniük. A határidő után érkezett pályázatokat az elbírálás során nem tudjuk figyelembe venni.
6)A pályázat benyújtásának módja:
Postai úton vagy személyesen, Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatal Intézményfelügyeleti Ágazatára (cím: 1211 Budapest, Szent Imre tér 10.). Személyesen ügyfélfogadási időben a fenti címen: szerdai napokon 9.00 óra és 15.00 között, vagy elektronikus úton az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.
A pályázatokat 1 példányban sértetlen, zárt borítékban szükséges benyújtani, illetve postára adni. A borítékon kérjük feltüntetni: „14. sz. háziorvosi praxis”.
7)A pályázatok elbírálása:
A pályázatok elbírálásáról Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Képviselő-testülete a pályázati határidő lejártát követő ülésén dönt. Az ülés időpontjáról a pályázók az ülést megelőző 5 nappal írásos meghívóval értesülnek.
8)A pályázattal kapcsolatos további felvilágosítás:
A pályázattal kapcsolatban érdeklődni lehet a következő e-mail címen: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
9)A pályázati kiírás közzétételének helye:
https://dokumentumtar.csepel.hu/?f=194
Január 15-én, Teller Ede születésnapján koszorúzta meg a csepeli önkormányzat a világhírű atomfizikus mellszobrát a róla elnevezett út és a Károli Gáspár utca kereszteződésében.
Gondoskodni fogunk a csütörtök este Budapesten meggyilkolt rendőr családjáról – jelentette ki a kormányfő a Kossuth rádió, Jó reggelt Magyarország! című adásában. Rádióinterjújában Orbán Viktor kiemelte: együttérzésüket fejezik ki a meggyilkolt rendőr családja felé. Erről annyit kell tudni, hogy megszúrtak három rendőrt csütörtökön késő este Kelenföldön. A késes támadóra a rendőrök rálőttek, majd elfogták. Az egyik rendőr, egy körzeti megbízott belehalt a sérüléseibe.
Tisztelt Csepeliek!
2022. év szeptemberétől az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rend.) előírása lehetővé tette a társasháznak, vagy lakószövetkezetnek nem minősülő, legfeljebb négylakásos lakóépületek lakásszámának – jegyzői hatósági bizonyítvánnyal történő – igazolását gázárkedvezmény igénybevétele céljából.
2023. január 10. napjától a korábbi előírások módosításra kerültek, melyek enyhítik az önálló lakásokkal szemben korábban figyelembe veendő követelményeket az eljárás során.
A többlakásos épületek esetében elég egy közös bejárat is.
A Korm. rend. módosítása után, a hatósági bizonyítvány kiállítása során, nem kell figyelembe venni
a) az OTÉK 1. számú melléklet 95. pontjában foglalt, az önálló rendeltetési egységek önálló bejáratára, valamint
b) a lakások műszaki megosztására
vonatkozó követelményeket, ha a lakások az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (OTÉK) 105. §-ában foglalt egyéb követelményeknek eleget tesznek.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a közös bejárat vagy a lakások/lakrészek összenyitása esetén, ettől függetlenül a jogszabály megköveteli, hogy a lakások önállóan használhatóak legyenek. Az OTÉK 105. §- ban meghatározott lakás feltételeinek teljesülnie kell minden lakásként meghatározott rendeltetési egységre vonatkozóan külön-külön is. Tehát ha a többlakásos lakóépületben nincs meg a pihenésre, főzésre, tisztálkodásra, mosogatásra alkalmas helyiségekből a lakásokhoz tartozó, megfelelő számú helyiség (pl. két konyha, fürdő, wc, háló stb.), vagy a szobaméretek nem megfelelőek, akkor ott vélhetően továbbra sem lesz kiadható a hatósági bizonyítvány.
Bizonyos esetekben, társasházak esetében is kérhető jegyzői hatósági bizonyítvány
A másik jelentős változás a jelenlegi jogszabálymódosításban, hogy ha a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő lakóépületben, ingatlanon, ingatlan-együttesben, vagy az önálló mérési pontot (felhasználási helyet) képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetéten belül több, de legfeljebb négy lakás rendeltetési egység található, ott a települési önkormányzat jegyzője kérelemre kiállíthatja a hatósági bizonyítványt. Vagyis, ha a társasház egyik külön albetéten szereplő lakásán belül több (legfeljebb négy) lakás található, úgy annak száma már igazolható a jegyző által, amennyiben egy fogyasztási helyet képeznek.
Tajekoztatas_hatosagi_bizonyitvany_kiadasarol.pdf
Hatosagi_bizonyitvany_iranti_kerelem_nyomtatvany_kieg.pdf
Csaladi_fogyasztoi_kozosseg_adatkezelesi_tajekoztato_1.pdf
Tegnap megtartotta a kormány az első ülését 2023-ban.
Nyolcvan éve, 1943. január 12-én kezdődött a második világháborúban a szovjet Vörös Hadsereg támadása a Don-kanyarban, amelynek során napok alatt szinte teljesen megsemmisült a 200 ezer fős 2. magyar hadsereg.
Milyen fejlesztések valósultak meg 2022-ben? Hogyan érinti a rezsiválság Csepelt? Milyen módszerekkel küzd az energiaárak drasztikus emelkedése ellen a kerület? Borbély Lénárdot, Csepel polgármesterét kérdeztük az elmúlt egy év főbb történéseiről, beruházásokról, a kormánnyal való sikeres tárgyalásokról és arról, hogy szerinte a helyi politikusoknak mit kellene a szemük előtt tartaniuk, amikor döntést hoznak.
Információink szerint minden nap van szemészeti rendelés Csepelen a Tóth Ilona szakrendelőben, kivétel ez alól a gyermekszemészet.
Tisztelt Csepeliek!